[Projekt] Extracting Ace Combat

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Re: [Projekt] Extracting Ace Combat

Beitragvon Krishty » 10.06.2017, 19:47

The project ain’t dead, I’m just still working on the giant GPU writeup.

I just learned that atmospheric scattering is the grilled cheese of terrain graphics: It makes anything look tasty as hell, no matter how bad or old it actually is. So enjoy Ace Combat 2’s Axel Bay! (PSX emulation for comparison.)

2017-06-09 Axel Bay coast zoom.png
2017-06-09 Axel Bay alpha blending artifacts.png

You may have noticed that many buildings are still missing – I already extracted their geometry, but I didn’t get around decoding the coordinates for placing them on the map. Meh.
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Re: [Projekt] Extracting Ace Combat

Beitragvon DragonSpikeXIII » 10.06.2017, 21:30

Mein deutsch ist nicht das beste aber ich möchte es ausprobieren. Ich habe diese topic mit Intersse schon verfolgt. Es gab jemand, der in meinem "AC3 text replacement" thread auf Romhacking.net nach Models fragte. Waren Sie es?

Ich finde das geil dass Sie haben alle diese alpha/beta/final Karten und informationen auf AC2 gefunden. Ich bin hier mehr weil ich würde eine Frage machen: könnte ich Ihre AC3 unpacker für meine AC3 Englisch fan-Übersetzung projekt benützen? Ihre program hat einige wichtige Vorteile, zum Beispiel einige neue menus und kleiner Grafische Elemente. Das ist besser als esperknight's AC3 toolkit und kann eine vollere Überstzung machen.

Entschuldigung für mein schlechtes Deutsch
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Re: [Projekt] Extracting Ace Combat

Beitragvon Krishty » 10.06.2017, 23:06

Glad to finally meet you :) As a quick introduction to the other members: You’re the leader of the English translation project I mentioned earlier.
DragonSpikeXIII hat geschrieben:Es gab jemand, der in meinem "AC3 text replacement" thread auf Romhacking.net nach Models fragte. Waren Sie es?
No, it must have been someone else. However, when I first got the idea to extract AC3, your Romhacking thread was the first hit and the tools helped me a lot, so I’d like to say THANK YOU! here :)
Ich bin hier mehr weil ich würde eine Frage machen: könnte ich Ihre AC3 unpacker für meine AC3 Englisch fan-Übersetzung projekt benützen? Ihre program hat einige wichtige Vorteile, zum Beispiel einige neue menus und kleiner Grafische Elemente. Das ist besser als esperknight's AC3 toolkit und kann eine vollere Überstzung machen.
Of course; use it for whatever you like! That’s why I post it here, after all :) I can give you the source code if you need it, but be warned it’s a bit messy. I didn’t know it catches more files than the other tools, but I’m glad to hear that.
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Ist gar nicht schlecht. Wir können aber genau so gut auf Englisch sprechen, denn hier lesen noch andere nicht-deutsche Modder mit (z.B. Infrid) :)
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Re: [Projekt] Extracting Ace Combat

Beitragvon DragonSpikeXIII » 11.06.2017, 01:07

Krishty hat geschrieben:Glad to finally meet you :) As a quick introduction to the other members: You’re the leader of the English translation project I mentioned earlier.

Likewise :) and thank you for mentioning my fan-translation project to the German side of the Internet.

DragonSpikeXIII hat geschrieben:No, it must have been someone else. However, when I first got the idea to extract AC3, your Romhacking thread was the first hit and the tools helped me a lot, so I’d like to say THANK YOU! here :)

That's thanks to esperknight and gipphe then, responsible for understanding AC3's compression and file structure. They have since moved on to other things, but they would definitely appreciate the fact that people other than me and my team have gotten some use out of their data and tools, even improving on them.

Of course; use it for whatever you like! That’s why I post it here, after all :) I can give you the source code if you need it, but be warned it’s a bit messy. I didn’t know it catches more files than the other tools, but I’m glad to hear that.

HUGE thanks for this, more things can be translated now! :o I'm going to add this new development to the next progress report and I've already added your name to the credits. I've run some tests on the things I previously mentioned, such as the blue menus and the UPEO loading screen and they all work even without re-compression, which is very lucky because in AC3 some menus will break the game if the translated TIMs are too big/not re-compressed. And thank you for offering to share the source code, I would have accepted it if my team's programmers were still active but when it comes to me, I guess I'll just use your finished product. It works on every version and as far as I know, extracts and decompresses everything esperknight's program did plus a lot more, and all you have to do is drag and drop, great work!

Ist gar nicht schlecht. Wir können aber genau so gut auf Englisch sprechen, denn hier lesen noch andere nicht-deutsche Modder mit (z.B. Infrid) :)


Genau :) Ich bekomme nicht viele Chancen zu Deutsch sprechen. Das ist genug für mich, danke!

That's pretty much all I have to say but before I go, I think your discoveries would make for a pretty cool new post on my AC3 blog, I think I'll post about it soon and link to your thread here.
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Re: [Projekt] Extracting Ace Combat

Beitragvon Krishty » 18.06.2017, 23:09

DragonSpikeXIII just published a blog post about this thread: USEA Today: Introducing Krishty's model viewer

You can grab my model viewer there!
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Re: [Projekt] Extracting Ace Combat

Beitragvon marcgfx » 19.06.2017, 15:07

cool :D
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