RELEASE: Open Asset Import Library (Assimp) 1.1

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Aramis
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RELEASE: Open Asset Import Library (Assimp) 1.1

Beitrag von Aramis »

Nicht ganz unerwartet hat Assimp 1.1 endlich das Licht der Welt erblickt.


A new release of the Open Asset Import Library (short: Assimp) is now available. Assimp is a portable library to load 3D scenes and models from 25+ different file formats, including Collada .dae, 3DSMax .3ds, Wavefront .obj, Lightwave .lwo, Milkshape .ms3d, Stanford .ply and DirectX .x. Assimp is geared mainly towards 3D engines and other GPU-accelerated rendering, providing the data in an straight-forward in-memory format and offering a multitude of post processing steps to further enhance the imported data. It supports meshes including multiple UVs, vertex colors and tangent space, bones, scene hierarchies, materials, node/bone animations, lights and cameras. The post processing steps include cleanup, validation, normal and tangent space generation, vertex cache optimisation, righthand to lefthand conversation and many more.

The new release contains all the updates, bugfixes and new features since the last release at May 2009. New formats included Collada, MS3D, Ogre XML Models and TrueSpace. The build system has been improved, VS8, VS9 and cmake are supported out of the box now. More formats are in development.

Assimp is written in portable C++ and has been tested on both 32 and 64bit, little and big endian system on Linux, Windows and Macintosh. A C++ and a plain-C interface is provided, bindings for Python and D are available. Assimp has no external dependencies except Boost, and an optional NOBOOST target is provided as well.


An dieser Stelle ein herzliches Dankeschoen an alle ZFX-Member, die waehrend der letzten 2 Jahre durch ihr Feedback, ihre Tests und Kritik dazu beigetragen haben dass das Projekt so weit kommen konnte!

Assimp Team
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kimmi
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Re: RELEASE: Open Asset Import Library (Assimp) 1.1

Beitrag von kimmi »

Hier von meiner Seite mal ein ganz großes Lob an Aramis und Schrompf, ohne die die Assimp niemals das geworden wäre, was sie ist. Soviel Fleiß und Engangement habe ich selten gesehen. Und ein weiterer Riesen-Dank an die tolle Unterstützung all der ZFX-Member, die Assimp tatkräftig zu dem Stand haben reifen lassen, der da nun released wurde. Und noch viel mehr Dank an all die Jungs aus dem Forum, die Assimp einsetzen und damit tolle Sachen anstellen.
So, genug geschleimt! Und suppi, 1.1 ist draußen!

Gruß Kimmi
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